Posts

Showing posts from June, 2014

Networking and happy people are awesome!

Image
Third and fourth pictures explain my blog name. No, actually I thought of some new names:
thatperfectequilateraltriangle.blogspot.sg
mynoseisanequilateraltriangle.blogspot.sg nosetakesupaquaterofmyface.blogspot.sg

But I was genuinely laughing - that's why I like these pics soooooo much. And the last one's because I look like I have very defined muscles lol lol.
The past week's aura has given off nothing but negative vibes =.= and I was so depressed yesterday (and for no particular reason) even though I really shouldn't have been. 
Yesterday, I attended a networking session. Was quite nervous about it initially, but wheeeheee it actually turned out to be fun! Never saw that coming, did you? :P 
It turns out that you don't really have to grow thick skin to network. People are there SPECIFICALLY to discuss and explore opportunities. You actually have to have to be thickskinned to NOT mingle. Hahahaha. Oh my god I never thought I'd say this, but it's so fun …

Feeling Cranky

And I think I know why.

Last month, around this time, I was going on and on and on about dirty old men. Dirty old men who ogle at girls who could be their daughters, in particular. Men who already have daughters, in more particular. And in case you think I'm talking about you (do you have a reason to?), my angst stemmed from this article:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/21/school-dress-codes-girls-shame-modesty?CMP=fb_us
Control + F "Ogling dads", if you really need to.

Today, I am feeling especially worked up about people who say screwed-up things like:
"That girl is asking to be raped."
"If something happens to her, she deserves it!"

And this stemmed from a photo that has been circulating around social media. I'd post the link, but I don't want to add on to Google Images.

SO ANGRY ARGHHHH.

Oh My Sweltering Heat

So I was reading my old blog posts and it seems like just yesterday where I was oohing and ahh-ing over the awesome weather. It's now June, and the Summer-est of our Summer is here. In case you don't get it, it's pretty much Summer in Singapore all year round, and June is one of the hottest months of the year.

I make up my own names and terms often, if you haven't already realised.

Here I am, reading about how I could wear a jacket without having the air conditioner on and be oh-so-comfy. Well it's switched on now and I don't feel very cool. Also, I bathe in cold water these days. I know, I know, the trials and tribulations of a First World Problem Kid.

On second thought, not so much of a kid anymore, eh?

I think I am going to dig out all my summer (wait, Summer-est of Summer) clothes to wear. There was one time a few weeks ago I felt soooooo sick because I was wearing a (kinda) thick knitwear shirt and long pants. It's a wonder how I managed to walk b…

Hard work pays off! :D

Image
I PASSED!
I PASSED! I PASSED!
I PASSED! I PASSED! I PASSED! I PASSED! I PASSED! I PASSED! I PASSED!
The infamous Data Analysis/Statistics module, that is. The downfall of many Communications students. Fully expecting to just scrape through, I was feeling sheer euphoria (on top of relief) when I found out that I got a B! I feel like Sheldon Cooper's little minion because this is really a humongous achievement for me :D

Never really had an affinity with numbers. Except with money. HA. And up to this day, classmates still remember how my self-intro in class came with "I like to count money". Well, the teacher asked about our hobbies, and I really did (and still do) love to count money. :D

At one point, I honestly lost all hope of passing. And I was always like "all the effort I put in on the other modules will go down the drain boo hoo hoo!" I reckon I spent more effort on this module alone that all the others put together. Working for that was such an agony but i…

UPDATES FINALLY

Image
I promised myself I won't let anybody make me unhappy or irritated, because once I allow it to happen, it's gonna be never-ending and horrible. 
Blah. Too many good things in life to look forward to anyway. 
Oh hi I have Bug Eyes. And Overkill is on purpose, in case you are wondering. AND WHY DO I ALWAYS HAVE TO EXPLAIN MYSELF? 



And I just had to post this. Sure my lower tummy is sticking out quite a bit but hey I don't think I look that bad. And I should dress young-ish while I still can! I'm so lazy that I'll almost definitely need to buy clothes in larger sizes when I'm 40++. You know, lower metabolism rates and all. DRESSES AND SKIRTS FTW.  FTW FTW FTW FTW FTW FTW FTW FTW okay now I'm just being annoying. 



Ootd-ing is fun! Especially when you only get to wear them at home =.= . Coz I don't wanna showcase my flab. And now that I've come to terms with the fact that 99% of the female population don't have perfect bodies, I think I should wear i…

OMG

Omg I just deleted a post! I got a bit irritated at somebody this week so I wrote about it to drop a hint because that's how we roll (HAHAHA).

And then today I realised I was kinda cryptic and The Person In Question could be just about anyone and people I'm not talking about will think I'm talking about them.
Then again if you think I might be talking about you, I'm probably - wait, definitely not. You know why? Because pain in the behinds usually don't think they are pain in the behinds. They don't have any self-awareness that's why they become bigger and bigger pains and maybe one day somebody will punch them. These days, pain in the behinds don't bother me much because I have too much too look forward to! :) 
Ok that's all. Hahaha. 
And also SHOOT. I got angry/irritated. I never let myself get angry or irritated these days because bad luck usually follows. In a Series Of Unfortunate Events. Blah. 
All I know is, I never want to be miserable agai…